Українська організація батьків
дітей-інвалідів хворих на
фенілкетонурію

Главная О заболевании Диета Консультация Рецепты Форум Блоги Мастеркласс Новости ФКУ Академия Контакты

Текущее время: 21 июл 2019, 05:09


Часовой пояс: UTC + 2 часа [ Летнее время ]




Начать новую тему Ответить на тему  [ 1 сообщение ] 
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: hoe langer de verblijfsperiode om
СообщениеДобавлено: 24 июн 2019, 06:29 

Зарегистрирован: 13 июн 2019, 11:04
Сообщения: 10
Город: LONDON
Ten eerste wil ik mezelf voorstellen. Ik ben 25 en ik heb ultramarathons gerund gedurende 9 jaar. Ik heb 12 mountain 100 milers gespeeld, een paar gewonnen en een 2:39 marathon gelopen. Ik loop meestal ongeveer 90 mijl per week. Ik zit momenteel in de podologische medische school en zoek mijn doctoraat in de podologische geneeskunde (DPM). Ik heb sinds de zomer van 2010 uitsluitend in minimalistische schoenen gewerkt (Brooks Mach 11) en in het algemeen heb ik van de verandering geprofiteerd. Uiteraard is er wat persoonlijke motivatie in mijn interesse in het runnen van biomechanica. Een van de meest voorkomende claims van blootvoetsvoeten en minimalistische hardloopadvocaten is dat een staking in de voorvoet de impactkrachten vermindert. Ik zou graag willen onderzoeken hoe die impactkrachten verzwakt zijn in een voet- of hielcontact en wat dit kan betekenen voor blessures bij overmatig gebruik. In plaats van ons te concentreren op de kracht van de impactkracht, die al dan niet betrokken kan zijn bij overbelastingsletsels, moeten we in plaats daarvan kijken naar pronatie. Overmatige pronatie is geassocieerd met meerdere overbelastingsverwondingen, waaronder die vreselijke nemeses plantaire fasciitis, mediaal tibiaal stresssyndroom (ook bekend als shin splints) en patellofemoraal syndroom (aka runner's knee). Uit ons onderzoek naar blootsvoets lopen, hebben we een patroon gevonden dat suggereert dat een voorvoetaanval pronatie kan verminderen in vergelijking met een hielstrike. Sixtest studies vergeleken expliciet de beweging van de achtervoet bij onderwerpen die op blote voeten en schacht liepen. Van deze zes studies vonden drie een significante afname van de pronatie van de achtervoet in blootsvoetslopers, 1,8,11 twee studies vonden geen verschil tussen de condities, 4,12, en slechts één studie vond een grotere pronatie wanneer proefpersonen op blote voeten liepen.9 Dit is nauwelijks een sterke trend, maar toen we beter keken, ontdekten we dat op twee na alle onderzoeken deelnemers hiel-spits nodig hadden (de opmerking van Runblogger - helaas is deze vereiste vrij gewoon in de wetenschappelijke literatuur over hardloopmechanica). Van die twee onderzoeken die een opvallende voorvoet toelieten, vonden beide een significante reductie van de pronatie van de achtervoet op blote voeten.1,11 Bovendien, Morley et al. 2010 vond een afname in pronatie toen hiel-stakers blootsvoets liepen. Interessant is dat personen met de grootste pronatie de meeste reductie in de achtervoet-eversie zagen. Van de twee studies die geen verschil vonden tussen de condities en de enkele Nike Air Max 270 Hombre studie die meer achtervoet eversie vond in barefootlopers, vroegen alle benodigde deelnemers om met een hak te slaan. Bovendien waren alle studies het erover eens dat de snelheid van de evacuatie van de achtervoet langzamer was in barefootlopers, wat suggereert dat de pronerende beweging meer gecontroleerd wordt wanneer blootsvoets. Wat betekenen deze resultaten? Niet veel, totdat we naar nog een vondst kijken. Van de zeven studies die de beweging van het sagittale vlak bij de enkel bestudeerden (dorsaalflexie en plantarflexie of de voorkant van de voet omhoog en omlaag wijzend in zijaanzicht), waren allen het erover eens dat blote voeten op de grond de grond raken met een beduidend meer gepasperste voet (voorkant van de voet) meer naar beneden gericht) .1-3,5-7,10 Zelfs in onderzoeken waarbij proefpersonen hielspitsen waren, Nike Air Max 90 Femme Rose troffen de proefpersonen aanzienlijk meer plantarflexen op de grond. Bovendien, hoe langer de verblijfsperiode om blootsvoets te rennen, hoe meer de hardlopers bij contact met de plant werden geprofileerd. Met andere woorden, met meer tijd op blote voeten lopen lopers meer kans om te landen met een middenvoet- of voorvoetaanval. Dit is het duidelijkst wanneer onderwerpen "gewoonlijk blootsvoets hardlopers" zijn, wat betekent dat ze minimaal zes maanden op blote voeten of in minimale schoenen hebben gerend, maar de trend is duidelijk na slechts 4 minuten op een loopband bij hardlopers die nooit op blote voeten trainen. Het vermijden van een hielaanval is duidelijk een aanpassingsmechanisme wanneer de voet minimale demping beschikbaar heeft. We weten dat op blote voeten / minimaal lopen wordt geassocieerd met een aanzienlijk meer Adidas NMD Womens gepasperste voet bij contact. We zien ook gegevens die een verminderde pronatie suggereren wanneer hardlopers naar een voorvoetaanval verschuiven. We concludeerden dat een voorvoetaanval daarom de pronatie van de achterpoot kan verminderen. Waarom zou dit kunnen zijn?


Вернуться к началу
Не в сети Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ 1 сообщение ] 

Часовой пояс: UTC + 2 часа [ Летнее время ]


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 3


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
cron